Du importerar flera genom att ladda upp en deltagarlista från MSFA. Du kan också använda en API-koppling mot Workbuster.
För att en deltagare ska matchas behöver den ha en pågående period, en plats och minst en erfarenhet eller önskat yrke. Om det ändå inte finns många matchade jobb kan det vara läge att byta spår, bredda sitt sökande eller hitta vanligare närliggande yrken.
Vid import med MSFA-fil behöver du välja alternativ för att hantera saknade e-postadresser och handledare. Du kan också rätta det manuellt i excel filen innan du laddar upp den om du hellre vill det.
Deltagare placeras automatiskt vid import i region baserat på företagets inställningar. Ni kan välja vad ni vill kalla dessa grupper av projekt. T.ex. kontor, region eller team. Vid uppstart hjälper vi er att göra detta.
Du behöver först aktivera orderhantering hos Matchify. Därefter sköts fakturering automatiskt när du laddar upp ekonomiska underlag från MSFA. På Order sidan kan du följa upp orderrader och ladda ner rapporter.
Om en deltagare byter företag hanteras detta manuellt via support. Ingen information som hör till en leverantör lämnas till en ny leverantör. Läs mer om GDPR i vår Integritetspolicy.
När laddar upp ett ekonomiskt underlag (MSFA) justeras order raden för att spegla rätt antal faktureringsbara dagar innan den faktureras.
Du kan använda sökfunktionen i deltagarlistan för att hitta specifika deltagare.
Vid Översikt kan du följa företagets status. Där kan du gå in på en mätpunkt och välja att ladda ner aktuella deltagarlistor till excel. Order och fakturor kan laddas ner på Order sidan och kan enbart göras av administratör.
En 'att göra'-lista skapas när du loggar in och syns på översikten. Den kan delas upp per kontor (region) eller handledare. Det som har en gul varningstriangel är vitkigt och behöver åtgärdas. I övrigt är det upp till era prioriteringar.
Du går in på en del av översikten t.ex. cv. Tryck sedan på en mätpunkt, t.ex. 'Påbörjade'. Sedan trycker du på ladda ner knappen för att ladda ner deltagarlistan till excel.
All data sparas inom EU och i enlighet med GDPR. Läs mer i vår Integritetspolicy.
Företagsadministratörer kan sätta roller som påverkar behörighetsnivå för anställda.
Som deltagare kan du se din egen information, läsa och uppdatera dina egna dokument samt se kontaktuppgifter till sin handledare.
Som handledare kan du bjuda in och uppdatera deltagare.
Som 'Admin' kan du även bjuda in handledare.
Som Samordnare kan du även hantera aktivitetsmallar.
Som 'Företagsadministratör' kan du hantera roller och företagsinställningar. Du kan se ekonomisk information och order
Vid import av deltagare sparas en historiklogg som visar vad som har uppdaterats under importen.
Du kan beställa en import av CVn som är i godkända format (PDF, DOCX, DOC) och som är korrekt taggade som CV i Workbuster. Systemet säkerställer att endast giltiga CVn tolkas och taggas. Deltagare rekommenderas att granska och handledare godkänna efter vår cv tolkning.
Matchify påminner på Översikten om rapporter som behöver skickas in till AF. Handledare kan bekräfta att en rapport är hanterad och då försvinner påminnelsen.
Om ni har schema som tillval i Matchify kan du skapa scheman om du går in på deltagaren och väljer schema. Där kan du validera att schemat uppfyller kraven för Rusta & Matcha. Deltagaren ser schemat i Matchify, men du kan även ladda ner det som PDF som du kan anpassa. T.ex. som klassiskt schema eller enbart med obligatoriska aktiviteter i en lista
Du kan välja att dölja aktiviteter som inte är obligatoriska, anpassa schemats layout och inkludera automatiska rekommenderade hemuppgifter i PDF-exporten.
Deltagare kan själva meddela frånvaro direkt i systemet via meddelanden.
Vi matchar automatiskt publika och interna jobbannonser mot deltagarnas CVn. Du kan se hur många deltagare som matchar en annons och hur många annonser en viss deltagare matchar. Vi sätter matchningspoäng efter krav och önskemål i annonsen.
Systemet importerar automatiskt relevanta platsbanksannonser och föreslår dem för handledare och deltagare.
När du väljer att spara en matchad deltagare kan du hantera rekryteringsprocessen i en 'Kanban-board'. I en rekryteringsprocess kan du kan flytta och följa varje steg från ansökan till anställning.
Vi räknar ut matchningspoäng och deltagaren har möjlighet att visa intresse för en jobbannons. Du kan även simulera intervjuer med deltagare och förbereda dem inför en ev intervju.
Du kan skapa och konfigurera nya kontor i företagsinställningarna, inklusive namn och inställningar som påverkar import av deltagare.
Orderhantering sker via Peppol och inkluderar funktioner för att hantera, påminna och följa upp saknade rapporter. Fakturering görs genom att ladda upp ett ekonomiskt underlag från MSFA
Administratörer och handledare ser påminnelser för saknade rapporter på Översikt. Handledare kan hantera saknade rapporter och vid fakturering så kontrolleras detta mot det ekonomiska underlaget (MSFA).
Deltagare har möjlighet att begära borttagning av sin personliga data direkt i systemet.